AKCJA DOKARMIANIA PTAKÓW

  Ewelina Borkowska

Zima to najtrudniejszy czas  dla ptaków w naszej strefie klimatycznej. Trudno znaleźć im cokolwiek do jedzenia, gdy wszystko jest przysypane śniegiem. Poszukiwania pożywienia  na mrozie pochłaniają cenną energię a wielu ptakom nie udaje się przetrwać ciężkich zimowych warunków.

Wiedzą o tym uczniowie  Publicznej Szkoły Podstawowej im. W. i H. Ossowskich
w Kunicach, którzy pod opieką wychowawców rozpoczęli akcję  „Dokarmiamy ptaki”.
Na wcześniejszych warsztatach stolarskich uczniowie starszych klas wykonali karmniki, które z powodzeniem młodsze klasy mogły wykorzystać w tej akcji. „Ptasie stołówki” zawieszono na młodym dębie znajdującym się  w ogródku ekologicznym na terenie szkoły. Wybrane miejsce jest bezpieczne, osłonięte od wiatru i jednocześnie odsłonięte co umożliwia ptakom swobodny przylot i odlot. Uczniowie zawiesili je na bezpiecznej wysokości, tak aby nie dostały się do nich  drapieżniki takie jak np. koty.

Na lekcjach edukacji przyrodniczej dzieci poznały kilka gatunków ptaków oraz dowiedziały się wielu ciekawostek na temat ich pożywienia. Wykorzystując zdobytą wiedzę zaopatrzyli karmniki w odpowiednie ziarenka np. zbóż czy kaszy oraz obiecali  systematycznie uzupełniać „ptasie stołówki”.

Z tymi, którzy także planują pomóc latającym ulubieńcom chcemy się podzielić kilkoma ważnymi radami:

  • DO KARMIENIA PTAKÓW UŻYWAMY TYLKO NATURALNYCH PRODUKTÓW (nasiona zbóż, kaszy, suszone lub mrożone owoce, ziarna słonecznika, dyni, czerstwe białe pieczywo pokrojone w kostkę, surowa słoninka, itp.)
  • ABSOLUTNIE ZABRONIONE JEST PODAWANIE SPLEŚNIAŁEGO PIECZYWA , ZEPSUTEJ KASZY CZY ZATĘCHŁEGO ZIARNA)
  • PTAKÓW NIE WOLNO KARMIĆ PRODUKTAMI SOLONYMI
  • KARMNIKI MUSZĄ MIEĆ PRAWIDŁOWĄ KONSTRUKCJĘ I BYĆ ZAWIESZONE W BEZPIECZNYM MIEJSCU
  • POKARM DOSTARCZAMY PTAKOM REGULARNIE BEZ DŁUŻSZYCH PRZERW
  • DOKARMIANIE KOŃCZYMY WRAZ Z NADEJŚCIEM WIOSNY!

 

 

 

 


Stroiki ekologiczne

  Ewelina Borkowska

W dniu 16 grudnia 2016 r. w naszej szkole odbył się pokaz stroików bożonarodzeniowych zrobionych z materiałów ekologicznych. Pokaz połączony był z corocznym kiermaszem świątecznym. Uczniowie jak co roku wykonują i sprzedają ozdoby świąteczne przed tutejszym kościołem. Nowością w tym roku są pomysły na ozdoby ekologiczne. Pomysł bardzo wszystkim się spodobał  i miejmy nadzieję, moda na ekologię będzie kontynuowana w następnych latach.

 


Warsztaty ze stolarzem

  Ewelina Borkowska

WARSZTATY KONSTRUKCYJNE – BUDOWA KARMNIKÓW

PRZEZNACZONE DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI

            W dniu 30 listopada 2016r. w ramach programu edukacji ekologicznej realizowanego w Publicznej Szkole Podstawowej w Kunicach, współfinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi odbyły się warsztaty tworzenia domków dla ptaków.

W warsztatach uczestniczyli uczniowie klas VIA i VIB. Na wstępie stolarz Pan  Radosław zapoznał wszystkich z narzędziami stolarskimi  i opowiedział o swojej pracy oraz zaprezentował gotowy karmnik, by uczniowie poznali  z jakich części został skonstruowany. W dalszej części spotkania uczniowie z pomocą fachowca wykonali piękne karmniki i budki lęgowe. Każdy uczeń miał możliwość udziału w ich konstruowaniu.

Ptasie stołówki po zakończonych warsztatach zostaną zawieszone na drzewach  w pobliżu szkoły. Cała społeczność szkolna będzie dbała, by w karmnikach w czasie zimy nie zabrakło pożywienia.  Włączymy się tym samym do akcji „Dokarmiamy ptaki”, która będzie trwała od grudnia do marca, a nasi podopieczni odwdzięczą się nam wiosną pięknym śpiewem.

Na koniec uczniowie podziękowali Panu Radosławowi za wspaniałe i interesujące spotkanie.

 


Protokoły

  Ewelina Borkowska

 

 

Kunice, 10 listopada 2016r.

 

P R O T O K Ó Ł

DOKUMENTUJĄCY  UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  O  WARTOŚCI
poniżej 30.000 EURO

  1. Przedmiotem zamówienia jest:

Zakup przedmiotów: aparat fotograficzny, mapa fizyczna Polski, przewodnik po świecie przyrody – rosliny i zwierzęta, puzzle edukacyjne „Cztery pory roku”, globus podświetlany, papier do wydrapywania, kompas, gra planszowa „Sortowanie śmieci”, puzzle „Polska”, mega lupa, liściaste zwierzęta, szablony do mandali, mandale – książki, kredki do szkła.

  1. Ponieważ wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro,
    (zamówienie nie  podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8
    ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r.
    poz. 907 z późn. zm.).
  2. W dniu 20 października 2016r. przesłano zaproszenia do składania ofert w przedmiotowej
    sprawie  do n/w wykonawców:

   1). PROABIS s.c.Barbara Wojtczak Ryszard Rosiak, ul. Przestrzenna 80, 93-424 Łódź

   2). NOWA SZKOŁA, ul. POW 25, 90-248 Łódź

   3). SKLEP U ALI Alina Włodarczyk, ul. Jana Pawła II 34, 26-332 Sławno

   4). WARSZAWSKI FUNDUSZ ROZWOJU INWESTYCJI Sp.z o.o., ul. Opaczewska 34/1,
02-372 Warszawa

  1. Porównanie ofert: (oferty – pisemne odpowiedzi na zapytanie ofertowe) wpłynęły od
    poniższych   Wykonawców:

   1). PROABIS s.c.Barbara Wojtczak Ryszard Rosiak, ul. Przestrzenna 80, 93-424 Łódź

Cena oferty: 5204,00 zł

   2). NOWA SZKOŁA, ul. POW 25, 90-248 Łódź

Cena oferty: 4964,00 zł

   3). SKLEP U ALI Alina Włodarczyk, ul. Jana Pawła II 34, 26-332 Sławno

Cena oferty: 5530,50 zł

   4). WARSZAWSKI FUNDUSZ ROZWOJU INWESTYCJI Sp.z o.o., ul. Opaczewska 34/1,
02-372 Warszawa

Cena oferty: 5816,00 zł

  1. W wyniku analizy otrzymanych ofert stwierdzono, że oferta  Nr 2 spełnia oczekiwania
    i jest najkorzystniejsza o przyjęte kryterium cena.

W związku z powyższym proponujemy udzielić zamówienia dla Wykonawcy:

 

NOWA SZKOŁA, ul. POW 25, 90-248 Łódź

Cena oferty: 4964,00 zł

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Kunice, 11 listopada 2016r.

P R O T O K Ó Ł

DOKUMENTUJĄCY  UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  O  WARTOŚCI
poniżej 30.000 EURO

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
  2. 1 wycieczka na trasie: Kunice – Trojanów – Kunice, Oczyszczalnia ścieków (ok. 111 os.) – termin kwiecień 2017 r.
  3. 1 wycieczka na trasie : Kunice – Koło – Kunice, Osada leśna ( ok. 42 os.) – termin – maj 2017 r.
  4. 1 wycieczka na trasie: Kunice – Łódź – Kunice , ZOO, Palmiarnia
    ( ok. 48 os.) – termin – maj 2017 r.
  5. 1 wycieczka na trasie: Kunice-Rogów-Kunice, Arboretum (ok. 63 os.) – termin – maj 2017 r.
  6. 1 wycieczka na trasie: Kunice – Tomaszów Maz.- Kunice, Rezerwat „Niebieskie Źródła” (ok. 42 os.) – termin – maj 2017 r.

 

  1. Ponieważ wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro,
    (zamówienie nie  podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8
    ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r.
    poz. 907 z późn. zm.).
  2. W dniu 20 października 2016 r. przesłano zaproszenia do składania ofert w przedmiotowej
    sprawie  do n/w wykonawców:

    1). BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH „WEKTUR”, ul. Krakowska 11, 26-400 Przysucha

2). ESKAPADA Włodzimierz Pawełczyk, ul. gen. Hallera 2 lok. użyt. 4, 26-605 Radom

   3). BIURO PODRÓŻY „OMNITUR”, P.O.W. 17, 97-200 Tomaszów Mazowiecki

  1. Porównanie ofert: (oferty – pisemne odpowiedzi na zapytanie ofertowe) wpłynęły od
    poniższych   Wykonawców:

1). BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH „WEKTUR”, ul. Krakowska 11, 26-400 Przysucha

Cena oferty: 6980,00 zł

2). ESKAPADA Włodzimierz Pawełczyk, ul. gen. Hallera 2 lok. użyt. 4, 26-605 Radom

    Cena oferty: 7800,00 zł

3). BIURO PODRÓŻY „OMNITUR”,P.O.W. 17, 97-200 Tomaszów Mazowiecki

Cena oferty: 10755,00 zł

  1. W wyniku analizy otrzymanych ofert stwierdzono, że oferta  Nr 1 spełnia oczekiwania
    i jest najkorzystniejsza o przyjęte kryterium cena.

W związku z powyższym proponujemy udzielić zamówienia dla Wykonawcy:

 

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH „WEKTUR”, ul. Krakowska 11, 26-400 Przysucha

Cena oferty: 6980,00 zł

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Kunice, 14 listopada 2016 r.

P R O T O K Ó Ł

DOKUMENTUJĄCY  UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  O  WARTOŚCI
poniżej 30.000 EURO

  1. Przedmiotem zamówienia jest:

przeprowadzenie audycji ekologiczno-muzycznej

  1. Ponieważ wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro,
    (zamówienie nie  podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8
    ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r.
    poz. 907 z późn. zm.).
  2. W dniu 20 października 2016 r. przesłano zaproszenia do składania ofert w przedmiotowej
    sprawie do n/w wykonawców:   

       1). MUSICAL ISLAND FELIKS CHOŁYS, Baczyńskiego 16, 99-200 Poddębice

       2). FUNDACJA „MUZYKA ŚWIATA”, ul. Wierzbowa 13 lok. 24, 91-426 Łódź

       3). CEREMONIE I INNE USŁUGI, Barbara Wójcicka, ul. Górska 2 m. 1, 92-114 Łódź

  1. Porównanie ofert: (oferty – pisemne odpowiedzi na zapytanie ofertowe) wpłynęły od
    poniższych   Wykonawców:

    1). MUSICAL ISLAND FELIKS CHOŁYS, Baczyńskiego 16, 99-200 Poddębice

Cena oferty: 600,00 zł

    2). FUNDACJA „MUZYKA ŚWIATA”, ul. Wierzbowa 13 lok. 24, 91-426 Łódź

Cena oferty: 500,00 zł

   3). CEREMONIE I INNE USŁUGI, Barbara Wójcicka, ul. Górska 2 m. 1, 92-114 Łódź

Cena oferty: 700,00 zł

  1. W wyniku analizy otrzymanych ofert stwierdzono, że oferta  Nr 2 spełnia oczekiwania
    i jest najkorzystniejsza o przyjęte kryterium cena.

W związku z powyższym proponujemy udzielić zamówienia dla Wykonawcy:

 

FUNDACJA „MUZYKA ŚWIATA”, ul. Wierzbowa 13 lok. 24, 91-426 Łódź

Cena oferty: 500,00 zł

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Kunice, 16 listopada 2016r.

P R O T O K Ó Ł

DOKUMENTUJĄCY  UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  O  WARTOŚCI
poniżej 30.000 EURO

  1. Przedmiotem zamówienia jest:

Przeprowadzenie warsztatów konstrukcyjnych – budowa karmników

  1. Ponieważ wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro,
    (zamówienie nie  podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8
    ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r.
    poz. 907 z późn. zm.).
  2. W dniu 20 października 2016 r. przesłano zaproszenia do składania ofert w przedmiotowej
    sprawnie  do n/w wykonawców:

    1). Z.P.U.H.”MEBMAR” Janusz Maruszewski, ul. Libiszewska 12A, 26-300 Opoczno

    2). MEBLOKAR Karol Krzysztofik, Zachorzów 6A, 26-332 Sławno

    3). Z.P.U.H. „RAZBID” Radosław Jóźwik, ul. Słoneczna 22, 26-300 Opoczno

  1. Porównanie ofert: (oferty – pisemne odpowiedzi na zapytanie ofertowe) wpłynęły od
    poniższych   Wykonawców:

           1). Z.P.U.H.”MEBMAR” Janusz Maruszewski, ul. Libiszewska 12A, 26-300 Opoczno

                Cena oferty: 600,00 zł

     2). MEBLOKAR Karol Krzysztofik, Zachorzów 6A, 26-332 Sławno

                Cena oferty: 500,00 zł

           3). Z.P.U.H. „RAZBID” Radosław Jóźwik, ul. Słoneczna 22, 26-300 Opoczno

Cena oferty: 400,00 zł

  1. W wyniku analizy otrzymanych ofert stwierdzono, że oferta  Nr 3 spełnia oczekiwania
    i jest najkorzystniejsza o przyjęte kryterium cena.

W związku z powyższym proponujemy udzielić zamówienia dla Wykonawcy:

 

Z.P.U.H. „RAZBID” Radosław Jóźwik, ul. Słoneczna 22, 26-300 Opoczno

Cena oferty: 400,00 zł

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

Kunice, 17 listopada 2016 r.

P R O T O K Ó Ł

DOKUMENTUJĄCY  UDZIELENIE  ZAMÓWIENIA  O  WARTOŚCI
poniżej 30.000 EURO

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje:

pendrive, tonery, dyplomy, zestaw papierów  kolorowych na cały rok, książki o tematyce przyrodniczej, farby plakatowe, kredki ołówkowe, mazaki, zestaw przyrządów do geometrii, model do sklejania, długopis i notes, 16 statuetek, zaproszenia, papier Color laser

  1. Ponieważ wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro,
    (zamówienie nie  podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8
    ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r.
    poz. 907 z późn. zm.).
  2. W dniu 20 października 2016 r. przesłano zaproszenia do składania ofert w przedmiotowej
    sprawie  do n/w wykonawców:

1). PPHU KERTI Katarzyna Górska, ul. M.J. Piłsudskiego 48, 26-332 Sławno

2). AGA ŚLIWSCY SPÓŁKA JAWNA, ul. Piotrkowska101, 26-300 Opoczno

3). SKLEP U ALI Alina Włodarczyk, ul. Jana Pawła II 34, 26-332 Sławno

  1. Porównanie ofert: (oferty – pisemne odpowiedzi na zapytanie ofertowe) wpłynęły od
    poniższych   Wykonawców:

1). PPHU KERTI Katarzyna Górska, ul. M.J. Piłsudskiego 48, 26-332 Sławno

Cena oferty: 2216,00 zł

2). AGA ŚLIWSCY SPÓŁKA JAWNA, ul. Piotrkowska101, 26-300 Opoczno

Cena oferty: 2182,50 zł

3). SKLEP U ALI Alina Włodarczyk, ul. Jana Pawła II 34, 26-332 Sławno

Cena oferty: 2156,00 zł

  1. W wyniku analizy otrzymanych ofert stwierdzono, że oferta  Nr 3 spełnia oczekiwania
    i jest najkorzystniejsza o przyjęte kryterium cena.

W związku z powyższym proponujemy udzielić zamówienia dla Wykonawcy:

 

              SKLEP U ALI Alina Włodarczyk, ul. Jana Pawła II 34, 26-332 Sławno

                                                 Cena oferty: 2156,00 zł

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 


Zaloguj