Materiały do pracy z dziećmi w domu

  Ewelina Biskup

DZIAŁ: Dzień dziecka

TEMAT: WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ

Kochane przedszkolaki ciocie dedykują Wam piosenkę z okazji Waszego święta. Możecie wykonywać polecenia zgodnie z tekstem piosenki.

Temat naszych poniedziałkowych zajęć brzmi jak słowa słynnej piosenki Majki Jeżowskiej „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ”. Posłuchajcie i opowiedzcie Waszym rodzicom o czym mówi jej tekst.

Zapraszamy do wysłuchania wiersza Wincentego Fabera:

„Dzieci świata”

W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Drogie przedszkolaki spróbujcie odpowiedzieć na pytania do wiersza:

– Z jakich stron świata pochodziły dzieci?

– Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?

– W co nie uwierzyli Eskimosi?

– Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

„Żabki” wskażcie dzieci występujące w wierszu wśród zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata.

Przedszkolaki czy wszystkie dzieci są jednakowe? Wskażcie podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi na świecie (kolor skóry, ubiór itp.). Spróbujcie opisać jak wygląda: Eskimos, Indianin, Japonka, Gwinejczyk – Murzyn.

Teraz nie możemy się spotkać, ale możecie również obejrzeć zdjęcia swoich kolegów i koleżanek z grupy na naszej stronie internetowej szkoły i odnaleźć podobieństwa i różnice w wyglądzie swoim i swoich rówieśników.

Posłuchajcie wesołej piosenki dla dzieci „Jesteśmy dziećmi”.

Żabki dziś należy wykonać ćwiczenia z Karty pracy nr 4 str. 25-26.

Zachęcamy do wykonania jednej z poniższych prac plastycznych (pliki znajdziecie w załączniku poniżej).


Zaloguj