DZIAŁ: Dzień dziecka
TEMAT: WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ
Kochane przedszkolaki ciocie dedykują Wam piosenkę z okazji Waszego święta. Możecie wykonywać polecenia zgodnie z tekstem piosenki.
Temat naszych poniedziałkowych zajęć brzmi jak słowa słynnej piosenki Majki Jeżowskiej „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ”. Posłuchajcie i opowiedzcie Waszym rodzicom o czym mówi jej tekst.
Zapraszamy do wysłuchania wiersza Wincentego Fabera:
„Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji, Śmiała się dzieci gromada, Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, Że gdzieś na świeci śnieg pada. A jego rówieśnik Eskimos, Tez w szkole w chłodnej Grenlandii, Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy. Afryki, ani Grenlandii My także jak dotąd nie znamy, A jednak wierzymy w lodowce, W gorące pustynie, w banany. I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną. |
Drogie przedszkolaki spróbujcie odpowiedzieć na pytania do wiersza:
– Z jakich stron świata pochodziły dzieci?
– Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?
– W co nie uwierzyli Eskimosi?
– Co łączy wszystkie dzieci na świecie?
„Żabki” wskażcie dzieci występujące w wierszu wśród zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata.
Przedszkolaki czy wszystkie dzieci są jednakowe? Wskażcie podobieństwa i różnice pomiędzy dziećmi na świecie (kolor skóry, ubiór itp.). Spróbujcie opisać jak wygląda: Eskimos, Indianin, Japonka, Gwinejczyk – Murzyn.
Teraz nie możemy się spotkać, ale możecie również obejrzeć zdjęcia swoich kolegów i koleżanek z grupy na naszej stronie internetowej szkoły i odnaleźć podobieństwa i różnice w wyglądzie swoim i swoich rówieśników.
Posłuchajcie wesołej piosenki dla dzieci „Jesteśmy dziećmi”.
Żabki dziś należy wykonać ćwiczenia z Karty pracy nr 4 str. 25-26.
Zachęcamy do wykonania jednej z poniższych prac plastycznych (pliki znajdziecie w załączniku poniżej).