Materiały do pracy z dziećmi na środę 3 czerwca

  Anna Kupis

Witajcie Drogie Dzieci! 

Wczoraj mówiliśmy o tym, że dzieci mieszkające w tym samym kraju mogą różnić się między sobą kolorem włosów, wzrostem, wiekiem i wieloma innymi cechami. Jest  jednak mnóstwo rzeczy i cech, które są u dzieci podobne, dotyczy to między innymi waszych zainteresowań i upodobań. Dziś porozmawiamy sobie o innych dzieciach, mieszkających na innych kontynentach . Zanim jednak to nastąpi to najpierw gimnastyka. Proszę o wykonanie ćwiczeń gimnastycznych jak w poniższym filmiku.

Spójrzcie na obrazki i opowiedzcie jak wyglądają i jak są ubrani Wasi rówieśnicy mieszkający w innych krajach.

Jak zapewne zauważyliście Wasi rówieśnicy z innych krajów różnią się od Was kolorem skóry, ubiorem, mówią w innym języku, mają inne zwyczaje, kulturę, jedzą inne potrawy no i bawią się pewnie w nieco inne zabawy. Drogie przedszkolaki  mimo tych różnic jest coś co Was łączy . Wszystkie dzieci bez względu na kolor skóry czy miejsce zamieszkania uwielbiają się śmiać, bawić się i chcą być kochane przez swoich rodziców.  

Poniżej przedstawię przykłady zabaw podwórkowych dzieci z innych krajów. Wy też możecie spróbować pobawić się w zabawy Waszych rówieśników. Zachęcam.

Pies i kość – Szwecja

Zabawa polega na tym, że dzieci siadają na podłodze, tworząc krąg, i zakrywają oczy. Jeden uczestnik udaje psa i cichutko zostawia kość za plecami kolegi. Ten, kto odgadnie, że kość jest za nim, bierze ją i biegnie dookoła kręgu, wracając na swoje miejsce. Pies natomiast pędzi w drugą stronę. Ten, który zostanie bez miejsca, przegrywa. I gra rozpoczyna się od nowa! Jako „kości” często używa się bananów lub patyków.

Trigon – Włochy

Dzieci rysują na ziemi trójkąt o długości 4 kroków, następnie ustawiają się w każdym z rogów i rzucają do siebie jedną, dwie lub trzy piłki, w zależności od wieku dziecka. Zabawa polega na tym, aby piłka jak najdłużej nie dotknęła ziemi. Brzmi prosto, ale w rzeczywistości wygrana w tej grze to nie łatwa sztuka.

Kulki – Francja

Do gry potrzebne są kulki. Każdy z graczy ma przygotowanych kilka z nich. Zawodnik rzuca kulką, natomiast jego przeciwnik próbuje w nią trafić. Ten, kto ma celne oko i trafi w kulkę, zabiera ją. Wygrywa osoba, która nazbiera najwięcej kulek.

Rangoli – Pakistan

Zabawa ta polega na narysowaniu na ziemi dużego kształtu: domu, kwiatu, zwierzęcia, a potem wypełnieniu go kolorami. Zamiast kredek używa się materiałów, które można znaleźć w najbliższej okolicy: płatków kwiatów, trawy, kamyków, skruszonej cegły itp. Taki obrazek bardzo ładnie prezentuje się na zdjęciach. Bawić się można także w domu, wypełniając obrazek kolorowymi ścinkami z papieru, watą, plasteliną itp.

Król kwadratów – Australia

Do gry potrzebnych jest czterech zawodników oraz pomoc osoby dorosłej. Opiekun rysuje na płaskiej powierzchni 4 kwadraty o wielkości co najmniej 2 x 2 metry. Dzieci zajmują po jednym z nich – jest to ich królestwo, którego muszą bronić. Gra polega na podawaniu sobie piłki: można ją odbijać ręką lub nogą, ale nie można łapać. Piłka maksymalnie raz na turę może dotknąć ziemi na terenie danego królestwa, inaczej odpada się z gry. Zwycięzca zostaje królem kwadratów.

A teraz Starszaki zapraszam do wysłuchania z multibooka wiersza (w formie piosenki) J. Tuwima pt. Bambo

Pytania do wiersza. Drodzy Rodzice proszę o zadanie dzieciom następujących pytań: Na jakim kontynencie mieszkał Bambo?, Jaki miał kolor skóry?, Co robił Murzynek w szkole, a co w domu?, Dlaczego Bambo nie lubił się kąpać?, Czy to prawda, że kąpiel nas wybiela? Drogie Starszaki, czy chcielibyście mieć takiego kolegę jak Bambo w szkole?

Zapraszam do wykonania kart pracy ze stron 31 a i b oraz 32 a i b.

Zachęcam do zabaw na podwórku, można spróbować pobawić się w zabawy opisane wyżej – Waszych rówieśników mieszkających w innym państwie.

Zabawa Rangoli - Pakistan

🙂 ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY SKRZATKI 🙂


Zaloguj