Materiał do pracy zdalnej z dziećmi na środę 7 kwietnia

  Anna Kupis

Drogie Skrzaty witam Was po świętach, myślę, że troszeczkę odpoczęliście zatem zaczynamy nasze dzisiejsze zdalne zajęcia.

Na początek potańczymy przy piosence, którą już znacie „Wiosna urodziły się motyle”. Starszaki zaprezentujcie swoim rodzicom jak się bawiliśmy w przedszkolu, a jeśli macie zachęćcie rodzeństwo do wspólnej zabawy.

  • Drogie dzieciaczki dzisiaj na zajęciach zastanowimy się „Kto to jest artysta?” Teraz tzw. Burza mózgów i próbujemy udzielić odpowiedzi na pytanie. ………… Myślę, że każdy z Was spróbował coś powiedzieć. Zatem posłuchajcie, jak na to pytanie odpowiadały inne przedszkolaki.
  • Myślę, że niektóre z Waszych odpowiedzi pokrywały się z wypowiedziami przedszkolaków. Tak naprawdę, artystą może być każdy z nas, ponieważ my też w swoim życiu tworzymy różne nowe oryginalne rzeczy czy przedmioty, układamy własne piosenki czy wiersze. Artysta to osoba wykonująca, tworząca przedmioty materialne takie jak obrazy, rzeźby, zdjęcia, portrety, obrazy , ale także niematerialne takie jak piosenki, muzykę, taniec.
  • Oto kilka zdjęć prezentujących artystów z różnych dziedzin.

Starszaki teraz przechodzimy do dalszej części zajęć, dziś najważniejszej. Zwróćcie uwagę na artystę na ostatnim obrazku to malarz. Spróbujcie powiedzieć, co potrzebuje malarz w swej pracy.

Drodzy Rodzice tak kierujemy rozmowę z dzieckiem, aby padło słowo „farby”. Będzie to wyraz podstawowy do wprowadzenia litry „f”.

ETAPY WPROWADZANIA LITERY

  • Dzieci sylabizują, a następnie głoskują słowo „farby”
  • Dzieci określają jaką głoskę słyszą na początku wyrazu „farby”.
  • Następnie Starszaki próbują wymyślić jak najwięcej wyrazów zaczynających się na głoskę „f”.
  • Teraz dzieci próbują określić czy głoska „f” jest samogłoską czy spółgłoską. Jeśli dzieci maja z tym problem podpowiadamy , że jest ona spółgłoską i zaznaczamy ją za pomocą niebieskiej nakrywki.
  • Wspólnie z dzieckiem układamy schemat wyrazu farby – dziecko kładzie tyle białych kartoników( lub rysuje na kartce), ile jest głosek w wyrazie „farby” czyli 5 białych kwadracików.
  • Teraz próbujemy ułożyć model wyrazu „farby” czyli czerwone i niebieskie nakrywki. Czerwone w miejscu samogłosek, niebieskie w miejscu spółgłosek.
  • Prezentujemy dziecku literę „f” drukowaną małą i wielką oraz pisaną małą i wielką. Dzieci próbują napisać literkę „f” palcem w powietrzu, na plecach mamy, palcem w kaszy mannie itp.

Drodzy Rodzice proszę, aby dzieci wykonały zadania z 4 części podręcznika ze stron 4 i 5 oraz 6 i 7. Drogie Skrzaty proszę poćwiczyć czytanie czytanki ze strony 5. Życzę miłej pracy, pamiętajcie pomiędzy zadaniami róbcie sobie przerwy np. na poniższą zabawę. Zachęcam

Zabawa „Malarze” – dzieci naśladują malowanie dużego obrazu, Rodzic mówi kolejno malarz( dziecko) gruntuje płótno z dołu do góry, z lewej strony do prawej, na skos, teraz malarz maluje duże koła, a teraz duże trójkąty itp.

Zachęcam do zabaw na świeżym powietrzu. Życzę miłego dnia. :-):-):-)


Zaloguj