DZIAŁ: Wrażenia i uczucia
TEMAT: WCZUWAMY SIĘ W EMOCJE INNYCH
Kochane przedszkolaki poniżej prezentujemy Wam kilku bohaterów ze znanych Wam bajek i baśni. Przypomnijcie sobie sytuacje, w których znalazł się dany bohater bajki, co mógł wtedy czuć.




Bohaterowie poniższych fotografii doświadczyli nieprzyjemnych zdarzeń. Zastanów się jak mógłbyś pomóc każdemu z nich z osobna. Co mógłbyś powiedzieć osobie, która….?
…zgubiła ulubionego misia.

…płacze, bo tęskni za mamą.

…boi się wystąpić w przedstawieniu.

…złości się, bo nie udał jej się rysunek.

…wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie.

Wyobraź sobie sytuację, że kolega lub koleżanka wyśmiewa się z Ciebie, podobnie jak koledzy z chłopca z obrazka.

Powiedz, która według Ciebie z reacji pokrzywdzonego chłopca na daną sytuację będzie pozytywna (dobra), a która negatywna (zła):
– bije ich
– szczypie
– mówi im brzydkie słowa
– odchodzi od nich i tupie w ustronnym miejscu
– rzuca w nich zabawkami
– pcha/ siłuje się ze ścianą
rozmawia z panią nauczycielką
– przytula misia
– tańczy lub biega
– maluje gniew, gniecie kartkę, rwie i zapomina
– zamyka oczy i liczy do 10.
Odsyłamy Was teraz drogie dzieci do trzech załączników, w których znajdziecie ciekawe karty pracy na temat emocji.
http://files.wszpwn.com.pl/www/Aktualnosci/emocje/em_Part_5.pdf
http://files.wszpwn.com.pl/www/Aktualnosci/emocje/JO_emocje-4-latka_Part_2.pdf
http://files.wszpwn.com.pl/www/Aktualnosci/emocje/em_Part_3.pdf
Drogie „Żabki” posłuchajcie piosenki – Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o pomaganiu ludziom
Zachęcamy Was przedszkolaki do wykonania pracy plastycznej. Na kartce z bloku narysuj – komu i w czym najczęściej pomagasz (jeśli to zadanie za trudne możesz wybrać i pokolorować jedną z kolorowanek z załącznika poniżej).
Na koniec troszkę ćwiczeń gimnastycznych. Zapraszamy.

