Materiały do pracy z dziećmi w domu

  Ewelina Biskup

DZIAŁ: Wrażenia i uczucia

TEMAT: JAKIE EMOCJE PRZEŻYWAJĄ PRZEDSZKOLAKI?

Kochane dzieci dziś zaczniemy od prostych ćwiczeń – JOGA DLA DZIECI | Mindfulness | Bajkoterapia | Relaksacja i wyciszenie | Bajka o Kotku cz. II

A teraz posłuchajcie wiersza p. Doroty Gellner pt.: „ Zły humorek”.

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: – Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży –
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

Żabki powiedzcie:

–  Co czuła dziewczynka?

–  Z jakiego powodu czuła gniew?

– Jak się zachowywała?

– Co to znaczy być złym, a co złościć się/ być zezłoszczonym?

Kochani dzisiejszy temat nawiązuje do zachowań dzieci w przedszkolu. Czy pamiętacie, jakie uczucia Wam towarzyszyły podczas pobytu w naszej grupie? Oczywiście była radość, zadowolenie, ale czasem także smutek i  tęsknota za rodzicami albo złość, gdy ktoś zabrał Wam zabawkę lub zrobił coś smutnego. Spójrzcie na plansze, spróbujcie odgadnąć, co to za uczucia, które towarzyszyły dzieciom oraz przeczytajcie wspólnie z rodzicem ich nazwy.

A teraz obejrzyjcie dwa filmiki o EMOCJACH

Żabki zapraszamy Was do zaśpiewania piosenki o emocjach po angielsku – If You’re Happy | Super Simple Songs oraz Hello Song | Hello Hello How Are You | Hello Song for Kids | The Kiboomers

Drogie dzieci dziś należy wykonać ćwiczenia  z Karty Pracy nr 4 str. 20.

Zachęcamy Was również do wykonania pracy plastycznej „Sygnalizator emocji”. Wytnij kilka kółek, narysuj na nich różne minki stosowne do danego nastroju (radość,  zadowolenie, smutek, strach, złość) i przyklej do długiego paska kolorowego papieru. Każdego dnia przypnij spinacz do kółeczka, które pokaże, jakiego nastroju byłeś danego dnia. Na koniec tygodnia zobacz jakie uczucia towarzyszyły Ci najczęściej. Powodzenia.


Zaloguj