Materiały do pracy z dziećmi w domu

  Ewelina Biskup

DZIAŁ: Tajemnice książek

TEMAT: CZYM SĄ DLA NAS KSIĄŻKI?

Kochane przedszkolaki, na samym początku zadamy Wam zagadki.

Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy, taki piękny, kolorowy. Będzie ci potrzebna ona, najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona. Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz, a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

Czyta ją mama, czyta i tata często w obrazki jest bogata. Dużo liter na każdej stronie, są historie o królu na tronie. Są też wiersze rymowane, najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

Zanim zaczniesz czytać książkę, najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę, patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu, czy jest tam rysunek samochodu? Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka, to właśnie jest… (okładka)

„Co widzicie na obrazkach”?

Zgadza się, to są właśnie KSIĄŻKI.

Postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  • Co to jest książka?
  • Z czego jest zbudowana?
  • O czym mogą być książki?

Posłuchajcie teraz wypowiedzi waszych rówieśników na temat książki.

KSIĄŻKI MOGĄ BYĆ RÓŻNEGO RODZAJU:

DO CZEGO SĄ NAM POTRZEBNE KSIĄŻKI?

Poprosimy rodziców o przeczytanie wiersza „Ale wstyd!” Dominiki Niemiec.

Pytania do wiersza:

Co stało się z książką?

Kto ją zniszczył?

Czy takie zachowanie było właściwe?

Skąd dziewczynki miały książkę?

Co musiały zrobić, po tym jak zniszczyły książkę?

Co czuły dziewczynki, gdy oddały książkę do biblioteki?

Co musiały zrobić w bibliotece?

Czy to, co czuły minęło?

Czy wy też kiedyś wstydziliście się z jakiegoś powodu? W jakiej to było sytuacji? Czy to było przyjemne uczucie?

Jak czuliście się, gdy wstyd minął?

CZEGO NIE LUBIĄ KSIĄŻKI?

Drogie dzieci dziś należy wykonać zadania z Karty Pracy nr 4  str. 8 i 9.

Zadania matematyczne

  1. Rodzic kładzie przed dzieckiem 6 książeczek i pyta: ile jest przed tobą książek? Dziecko głośno przelicza i podaje wynik. Rodzic prosi żeby dziecko podało mu 2 książeczki, następnie pyta: ile ci zostało? Dziecko głośno przelicza i podaje wynik. Rodzic dokłada 1 książkę. Pyta: Ile teraz jest książeczek? Dziecko przelicza i podaje wynik. Zabawę w przeliczanie powtarzamy z użyciem innych liczb.
  2. Do tej zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.

Teraz Panie przypomną Wam piosenkę „Lubimy bajki” (tekst piosenki w załączniku). Posłuchajcie.

Praca plastyczna – MOJA KSIĄŻECZKA
Dziecko może przygotować swoją własną książeczkę-zaprojektować okładkę.

Każde dziecko, może wybrać teraz swoją ulubioną książkę, ponownie o niej opowiedzieć mamie, rodzeństwu, uzasadnić- dlaczego jest dziecka ulubioną, a może będzie trzeba ją odświeżyć, posklejać uszkodzoną okładkę lub owinąć z nową okładkę? Poproś rodzica o zrobienie zdjęcia ze swoją ulubioną książką i pochwal się nam :-).

MIŁEGO DNIA


Zaloguj