DZIAŁ: Witaj, wiosno!
TEMAT: WIOSNA NA WIDELCU
Drogie Dzieci dziś wprowadzimy was w tematykę „ nowalijek”. Słysząc tą nazwę pewnie zastanawiacie się co to takiego
Otóż „ nowalijki” to nic innego jak znane wam warzywa takie m.in. jak: koperek, rzeżucha, rzodkiewka, szczypiorek, pomidory, ogórki, szpinak, sałata , papryka czy młoda marchewka.
Kochane Przedszkolaki spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie teraz na kilka pytań:

– Czy potraficie nazwać warzywa, które są na obrazku?
– Powiedzcie jakiego są koloru ?
– Jaki kolor przeważa w wiosennych warzywach?
Jeśli macie warzywa w domku powąchajcie je i spróbujcie, aby dowiedzieć się jaki jest ich zapach i smak.
Drogie Dzieci pamiętajcie, że warzywa i owoce zawierają cenne składniki odżywcze. Naukowcy twierdzą, że warzywa powinny stanowić połowę jedzonego obiadu. Co znajdziesz w warzywach ? Otóż:
Papryka to źródło witaminy C, prowitaminy A, a także selenu, regulującego przemianę materii i przyspieszającego usuwanie toksyn z organizmu.
Pomidory zawierają likopen, zmniejszający ryzyko chorób serca oraz bardzo dużo witaminy C, przydatnej zwłaszcza w sezonie jesienno – zimowym. Mają w sobie także potas.
Kapusta kiszona to świetne źródło witamin A, B, C i E oraz B12. Wielu dzieciom smakuje właśnie ze względu na kwaśny smak.
Czosnek – jego ostry smak może dzieciom czasem nie odpowiadać. Jednak warto go przemycić w sałatkach czy w zupie ze względu na właściwości antybiotykowe. Rozgnieciony ząbek czosnku poprawi odporność twego dziecka, jednak nie podawaj go maluchowi zbyt często.
Marchew – zawiera witaminę A karoten.
Pietruszka – znajdziesz w niej witaminę C.
A teraz nauczmy się warzyw po angielsku. Zapraszam do obejrzenia filmiku.
Kochane Dzieci wiecie już, że warzywa są bardzo zdrowe. Zachęcamy Was do wykonania dziś z Rodzicami pysznych kanapek. Oczywiście użyjcie do tego świeżych warzyw . Czekamy na fotki.
Kochane przedszkolaki naszym zadaniem na dziś jest również poznanie literki g, G.

Podzielcie na sylaby, a następnie spróbujcie podzielić na głoski wyrazy: garnek, góra, gitara, głowa, goryl, góral, gumka, getry.
Obejrzycie filmik o nowej literce.
Wykonajcie kartę pracy zamieszczoną w załączniku (jeśli nie macie możliwości wydrukowania pliku, nakreślcie kształt literki palcem na dywanie, stole, w powietrzu, a później spróbujcie sami napisać ja na kartce papieru.
Na zakończenie zachęcamy do posłuchania piosenek poznanych w tym tygodniu i życzymy miłego weekendu.
Pamiętajcie, że Ciocie bardzo za Wami tęsknią i są z Was bardzo dumne, kiedy wykonujecie zadane ćwiczenia. Ściskamy Was mocno.


