Uczniowie naszej szkoły wiosenną atmosferę mogli odczuć już od początku tygodnia. Jako pierwsi w wiosenną tematykę wprowadzeni zostali uczniowie klas VIII-ych, którzy na lekcji geografii zostali zapoznani z obchodami dnia wiosny w innych krajach.
W
środę 20.03.2019r. najmłodsi uczniowie naszej szkoły brali udział w obchodach
Dnia Wiosny, przygotowanych przez jednego z opiekunów Samorządu Szkolnego-
Julitę Karkocha. W tym dniu „Smerfiki”, „Żabki”, „Skrzaty” i klasy I-III
zgromadzili się na hali gimnastycznej. Wiosna to barwny czas, co było widoczne
w tym szczególnym dniu. Każda grupa przedstawiała wybrany przez siebie kolor,
co dodatkowo wprowadziło wszystkich
w wiosenny nastrój. Obchody rozpoczęły się od przedstawienia wyników konkursu
na „Najoryginalniejszą Marzannę”.
I miejsce zajęli:
Alicja Rogulska, Maksio Pawlak, Wojtuś Oleksik, Amelka Popecka i Kacper Jurek.
II miejsce należało do:
Błażeja Pacholskiego, Igora Bielaka, Szymona Pęczka, Kuby Piaseckiego, Zuzi Śpiewak i Madzi Oleksik.
III miejsce w konkursie zdobyli:
Oliwka Matysiak, Oliwka Grabowska, Zuzia Jaciubek i Nikodem Ogłoziński.
Konkurs jak co roku cieszył się dużym zainteresowaniem, ale mimo to wszyscy uczniowie biorący w nim udział zostali nagrodzeni.
Po ogłoszeniu wyników, przeszliśmy do dalszej części, którą stanowiły wiosenne konkursy. Tę część prowadził uczeń klasy VIIIb- Jakub Jędrzejewski. Zapoznał on wszystkich zgromadzonych, z listem od Pani Wiosny, która przygotowała dla grup zadania wiosenne. Dzieci wykonując poszczególne zadania pogłębiały swoją wiedzę na temat zwiastunów wiosennych.
Ostatnim etapem uroczystości było pożegnanie zimy i powitanie wiosny- czyli wiosenny pochód. Wszystkie dzieci biorące udział w obchodach udały się do ogrodu szkolnego, gdzie zostały spalone przyniesione kukły.
Natomiast pierwszego dnia kalendarzowej wiosny 21 marca poza murami szkoły wykazały się klasy IV-VII wraz z opiekunami. Klasy VIII natomiast wzięły udział w projekcji multimedialnej pt. „Jak obchodzi się 1 dzień wiosny w różnych zakątkach świata”.
Nauczycielka geografii p. Jadwiga
Podwysocka-Kania dla klas IV-V przygotowała zabawę terenową pt.
„Fotogeografia”. Uczestnicy otrzymali kopertę z fragmentami zdjęć, które
wykonano wcześniej na terenie placu szkolnego. Zadaniem uczniów było
rozpoznanie
i odszukanie miejsc na podstawie niewielkich fragmentów fotografii. Wbrew
pozorom, zadanie nie należało do najłatwiejszych lecz 4- i 5 – klasiści poradzili sobie znakomicie.
Zabawa ucząca spostrzegawczości i zwracania uwagi na szczegóły stała się
również okazją do rozpoczęcia sezonu zabaw na świeżym powietrzu.
Starsi koledzy z klas VI – VII mieli jeszcze trudniejsze zadania do wykonania. Wzięli udział w grze terenowej pt. „W poszukiwaniu wiosny”. Specyfika tej gry polegała na odgadnięciu kolejno wszystkich „punktów patrolowych” i wykonaniu określonych czynności. Gra zawierała elementy zaczerpnięte z harcerstwa, ale nawiązywała też do wiedzy geograficznej, przyrodniczej a nawet religijnej. Przy ostatnim punkcie uczestnicy szukali oznak wiosny w pobliżu, dokumentowali jej obecność fotografiami i ułożyli układankę, która wskazywała miejsce ukrytej niespodzianki.
Zarówno Fotogeografia jak i gra terenowa udowodniła, że uczniom naszej szkoły nie brak spostrzegawczości i umiejętności pracy w grupie. Miejmy nadzieję, że przy tak dużym zaangażowaniu w powitanie wiosny, zima nie odważy się już powrócić do nas w tym roku.


















