DZIAŁ: Lato
TEMAT: PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?
Kochane przedszkolaki dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od przypomnienia nazw pór roku. „Żabki” zastanówcie się i wymieńcie nazwy czterech znanych już Wam pór roku. Za kilka dni w kalendarzu nastąpi początek kolejnej pory roku. Jak myślicie której?

O przypomnienie dzieciom nazw miesięcy poprosimy serdecznie rodziców. Poprosimy o wskazanie dzieciom miesięcy letnich na obrazkowym kalendarzu pogody, a dzieci o wskazanie obrazka przedstawiającego LATO.

Poprosimy rodziców o przeprowadzenie krótkiej zabawy. Potrzebna będzie piłka. Rodzic pyta „Z czym kojarzy Ci się lato?” i rzuca piłkę do dziecka. Dziecko chwyta piłkę i udziela odpowiedzi na pytanie: „Lato kojarzy mi się z…”

Przedszkolaki posłuchajcie wiersza, a następnie wymieńcie obiekty kojarzące się z latem, które w nim wystąpiły.
Tato, czy już lato?
Beata Szelągowska
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!
„Zabawa ruchowa z piłką” – rodzic podaje wyraz kojarzący się z latem, np. słońce – rzuca piłkę do dziecka, które podaje rym do usłyszanego słowa. Dziecko następnie podaje piłkę z powrotem rodzicowi wymieniając przy tym inne słowo kojarzące mu się z latem.
Dopasujecie puzzle do obrazka.

Pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami w parach przy nagraniu piosenki „Lato płynie do nas” (słowa piosenki w załączniku).
Zachęcamy Was do wykonania pracy plastycznej o tematyce letniej :-).



