DZIAŁ: Wrażenia i uczucia
TEMAT: EMOCJE – CO TO TAKIEGO?
Kochane przedszkolaki na planszy poniżej przedstawione są różne emocje, zarówno pozytywne jak i negatywne odczucia.
Powiedzcie po czym można poznać, że ktoś jest smutny, radosny, zły, zamyślony, zdziwiony czy czegoś się boi?
Spróbujcie opisać poniższe uczucia według przykładu: radość – podniesione kąciki ust, uśmiech, dołeczki w policzkach. Weźcie do dłoni lusterko i zaprezentujcie te wszystkie emocje na swoich twarzach (pomoże Wam to w opisie odczuć).

Na kilku obrazkach poniżej zaobserwujecie chłopca o różnym wyrazie twarzy. Nazwijcie kolejno emocje jakie prezentuje chłopiec. Czy wszystkie jego emocje są miłe?
Nauczenie się rozpoznawania i nazywania tego, co czujemy, jest ważne. Każde uczucie jest dobre. Są uczucia łatwiejsze, przyjemniejsze, a także takie, które są mniej przyjemne. Jednak wszystkie uczucia są nam potrzebne!
Kolejnym Waszym zadaniem dla utrwalenia tematu zajęć jest połączenie twarzy z pasującymi do nich emotikonami.

Następnie obejrzyjcie historyjki obrazkowe, powiedzcie jakie emocje są na nich przedstawione. Jeżeli macie możliwość wydruku dorysujcie buziom odpowiednie miny i pokolorujcie rysunki.

Drogie „Żabki” dziś do wykonania w Kartach pracy nr 4 są zadania ze strony 19.
W ramach powtórzenia o emocjach obejrzyjcie bajeczkę – Bajka dla dzieci po polsku o emocjach – Polski program UBU
Zapraszamy Was do nauki piosenki o emocjach. Słowa piosenki znajdziecie w załączniku. Bardzo chętnie posłuchamy Waszego wykonania utworu w nadesłanych filmikach :).
Zachęcamy Was również do wykonania prostej pracy plastycznej – „W jakim jesteś nastroju?”. W szablonie koła przedstaw swoje odczucia – emocje przeżywane w danej chwili, następnie dorysuj włosy, uszy, nos itp.
Zabawa „Pokazujemy szczęście” – na dźwięki muzyki (Rondo Russo G.S. Mercadante) dzieci pokazują całym ciałem, że są szczęśliwe (mówi tylko ciało, a dzieci nie wydają głosu).
Miłej pracy przedszkolaki 🙂





