Materiały do pracy z dziećmi w domu

  Ewelina Biskup

DZIAŁ: Witaj, wiosno!

TEMAT: WIOSNA NA WIDELCU

Drogie Dzieci dziś wprowadzimy was w tematykę „ nowalijek”. Słysząc tą nazwę pewnie zastanawiacie się co to takiego

Otóż „ nowalijki” to nic innego jak znane wam warzywa takie m.in. jak: koperek, rzeżucha, rzodkiewka, szczypiorek, pomidory, ogórki, szpinak, sałata , papryka czy młoda marchewka.

Kochane Przedszkolaki spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie teraz na kilka pytań:

Czy potraficie nazwać warzywa, które są na obrazku?

– Powiedzcie jakiego są koloru ?

– Jaki kolor przeważa w wiosennych warzywach?

Jeśli macie warzywa w domku powąchajcie je i spróbujcie, aby dowiedzieć się jaki jest ich zapach i smak.

Drogie Dzieci pamiętajcie, że warzywa i owoce zawierają cenne składniki odżywcze. Naukowcy twierdzą, że warzywa powinny stanowić połowę jedzonego obiadu. Co znajdziesz w warzywach ? Otóż:

Papryka to źródło witaminy C, prowitaminy A, a także selenu, regulującego przemianę materii i przyspieszającego usuwanie toksyn z organizmu.

Pomidory zawierają likopen, zmniejszający ryzyko chorób serca oraz bardzo dużo witaminy C, przydatnej zwłaszcza w sezonie jesienno – zimowym. Mają w sobie także potas.

Kapusta kiszona to świetne źródło witamin A, B, C i E oraz B12. Wielu dzieciom smakuje właśnie ze względu na kwaśny smak.

Czosnek – jego ostry smak może dzieciom czasem nie odpowiadać. Jednak warto go przemycić w sałatkach czy w zupie ze względu na właściwości antybiotykowe. Rozgnieciony ząbek czosnku poprawi odporność twego dziecka, jednak nie podawaj go maluchowi zbyt często.

Marchew – zawiera witaminę A karoten.

Pietruszka – znajdziesz w niej witaminę C.

A teraz nauczmy się warzyw po angielsku. Zapraszam do obejrzenia filmiku.

Kochane Dzieci wiecie już, że warzywa są bardzo zdrowe. Zachęcamy Was do wykonania dziś z Rodzicami pysznych kanapek. Oczywiście użyjcie do tego świeżych warzyw . Czekamy na fotki.

Kochane przedszkolaki naszym zadaniem na dziś jest również poznanie literki g, G.

Podzielcie na sylaby, a następnie spróbujcie podzielić na głoski wyrazy: garnek, góra, gitara, głowa, goryl, góral, gumka, getry.

Obejrzycie filmik  o nowej literce.

Wykonajcie kartę pracy zamieszczoną w załączniku (jeśli nie macie możliwości wydrukowania pliku, nakreślcie kształt literki palcem na dywanie, stole, w powietrzu, a później spróbujcie sami napisać ja na kartce papieru.

Na zakończenie zachęcamy do posłuchania piosenek poznanych w tym tygodniu i życzymy miłego weekendu.

Pamiętajcie, że Ciocie bardzo za Wami tęsknią i są z Was bardzo dumne, kiedy wykonujecie zadane ćwiczenia. Ściskamy Was mocno.


Zaloguj