Kochane dzieci na początku dzisiejszego spotkania troszkę poćwiczymy:)
Następnie wysłuchajcie wiersza J. Papuzińskiej „Chora rzeka”
Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka, pełna mleka…
Tutaj płynie biła rzeka.
Jak tu pusto!
Drzewo uschło…
Cicho tak-
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
…ani pstrąg,
nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”.
…
Chora rzeka nie narzeka,
tylko czeka , czeka, czeka…
Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza: Co śniło się kotkowi?, Jakie zwierzęta mieszkają w wodzie?, Dlaczego wszystkie zwierzęta wyprowadziły się z rzeki?

Popatrzcie na obrazki! O której rzece był wiersz? O co może prosić rzeka ? Np. o to żeby jej nie zanieczyszczać! Nie wrzucaj butelek do rzeki! Nie zostawiaj śmieci na brzegu rzeki!
Obejrzyj bajkę edukacyjną „Zanieczyszczenie rzek”.
„Czysta i brudna woda” – zachęcamy do wykonania doświadczenia. Na stole ustawiamy pojemnik z czystą wodą. Porozmawiaj z rodzicami na temat koloru wody i jej czystości. Wlej do wody z pomocą osoby dorosłej substancję (np. płyn do naczyń, niebieską farbę, barwnik spożywczy). Obserwuj co się dzieje.
Wykonaj zadanie:

Następnie wykonaj pracę plastyczną – kropelka- wydzieranka z niebieskiego papieru.

