Podsumowanie tygodnia u Starszaków

  Anna Kupis

Kochane „Skrzaty” niezmiernie mnie cieszy to , że mogę oglądać fotografie i filmiki jak dzielnie pracujecie w domku. Jestem z Was baaardzo dumna. Drodzy Rodzice dziękuje za współpracę.

Hania czyta czytankę.
Nadia czyta czytankę.
Ola czyta czytankę.

Materiały do pracy z dziećmi na piątek 5 czerwca

  Anna Kupis

Drogie Skrzaty witam Was serdecznie. Dziś zaczniemy nowy blok tematyczny pt. „Zwierzęta z całego świata”.

Kochane przedszkolaki dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy przy pląsie „Przyleciała mucha i zrobiła bzzz”

A teraz zapraszam do wysłuchania opowiadania M. Bennewicz pt. „Zwierzęta duże i małe”. Proszę słuchajcie uważnie.

Poniżej filmik i zdjęcia dzięki, którym zobaczycie różnice między osą, a pszczołą.

Kochane Skrzaty mam nadzieje, że zauważyliście różnicę między tymi dwoma owadami Chcę Was prosić, abyście latem, szczególnie w okresie wakacji uważali na pszczoły, osy, szerszenie, bąki. Pamiętajcie zawsze zamykajcie butelkę z piciem, oglądajcie bułkę słodką czy owoce które jecie, ponieważ na nich również może przebywać któryś z powyższych owadów. Użądlenie oczywiście jest bardzo nieprzyjemne, ale może okazać się dla niektórych ludzi również niebezpieczne.

A teraz zapraszam do wykonania zadań ze stron 34 a i b

Kochane Skrzaty przed Wami weekend spędzajcie go aktywnie, bawiąc się na świeżym powietrzu.


Materiały do pracy z dziećmi na czwartek 4 czerwca

  Anna Kupis

Kochane przedszkolaki dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy słownej pt. „Rzeka słów„. Polega ona na tym, że Rodzic podaje dowolne słowo np. tygrys, a dziecko musi dodać kolejne słowo, które oczywiście zaczyna się głoską, którą kończył się poprzedni wyraz. np. tygrys- smok- kot- tata itd.

Następnie „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”. Zapraszam do zabawy bo ruch to zdrowie.

Po takiej gimnastyce głowy i ciała zapraszam do wysłuchania opowiadania pt. ” Karim”. Uprzejmie proszę rodziców o odczytanie dzieciom opowiadania.

Kochane Skrzatki za nim porozmawiamy na temat opowiadania najpierw wyjaśnimy sobie pojęcie tolerancja. Termin ten oznacza poszanowanie czyichś poglądów, wierzeń, upodobań, różniących się od własnych. Akceptowanie kogoś takim jakim jest. Wiem, że pojęcie to jest dość trudne zatem spójrzcie na poniższy rysunek.

Pytania do opowiadania. Kim był Karim? Oczywiście był Arabem, poniżej zdjęcie na którym jest rodzina Arabska. Arabowie mają charakterystyczny wygląd ich skóra jest nieco ciemniejsza od skóry Polaków taka śniada, opalona. Ubierają się też nieco inaczej w białą, długą szatę oraz chustę na głowie, która chroni ich głowę przed palącym słońcem pustyni. 

Dalsze pytania do opowiadania: Jak na początku podczas pobytu w przedszkolu zachowywał się Karim?, Jaką umiejętnością zasłynął Karim w przedszkolu? Co mama Olka i Ady zrobiła na obiad?, Kto był gościem w domu Ady i Olka?, Dlaczego wujek Jacek nie chciał jeść kotletów z baraniny?, Czym zajadał się wujek?, Od kogo Olek i Ada dostali ciasteczka? Czy dania wywodzące się z innego kraju są gorsze od dań z Polski?, Czy Waszym zdaniem wujek Jacek jest tolerancyjny?

Mam nadzieję, że zrozumieliście, co to znaczy być tolerancyjnym. Nie wolno nam odrzucać innych ludzi tylko dlatego, iż mają inny kolor skóry, czy pochodzą z innego kraju. Bardzo Was proszę pamiętajcie o tym w przyszłości.

A teraz przechodzimy do książeczek. Proszę o wykonanie zadań ze strony 33 a i b. Chętne dzieci mogą poćwiczyć pisanie w zeszycie w linię. W zeszycie piszecie dowolne słowa.

🙂 Życzę miłego czwartku 🙂


Materiały do pracy z dziećmi na środę 3 czerwca

  Anna Kupis

Witajcie Drogie Dzieci! 

Wczoraj mówiliśmy o tym, że dzieci mieszkające w tym samym kraju mogą różnić się między sobą kolorem włosów, wzrostem, wiekiem i wieloma innymi cechami. Jest  jednak mnóstwo rzeczy i cech, które są u dzieci podobne, dotyczy to między innymi waszych zainteresowań i upodobań. Dziś porozmawiamy sobie o innych dzieciach, mieszkających na innych kontynentach . Zanim jednak to nastąpi to najpierw gimnastyka. Proszę o wykonanie ćwiczeń gimnastycznych jak w poniższym filmiku.

Spójrzcie na obrazki i opowiedzcie jak wyglądają i jak są ubrani Wasi rówieśnicy mieszkający w innych krajach.

Jak zapewne zauważyliście Wasi rówieśnicy z innych krajów różnią się od Was kolorem skóry, ubiorem, mówią w innym języku, mają inne zwyczaje, kulturę, jedzą inne potrawy no i bawią się pewnie w nieco inne zabawy. Drogie przedszkolaki  mimo tych różnic jest coś co Was łączy . Wszystkie dzieci bez względu na kolor skóry czy miejsce zamieszkania uwielbiają się śmiać, bawić się i chcą być kochane przez swoich rodziców.  

Poniżej przedstawię przykłady zabaw podwórkowych dzieci z innych krajów. Wy też możecie spróbować pobawić się w zabawy Waszych rówieśników. Zachęcam.

Pies i kość – Szwecja

Zabawa polega na tym, że dzieci siadają na podłodze, tworząc krąg, i zakrywają oczy. Jeden uczestnik udaje psa i cichutko zostawia kość za plecami kolegi. Ten, kto odgadnie, że kość jest za nim, bierze ją i biegnie dookoła kręgu, wracając na swoje miejsce. Pies natomiast pędzi w drugą stronę. Ten, który zostanie bez miejsca, przegrywa. I gra rozpoczyna się od nowa! Jako „kości” często używa się bananów lub patyków.

Trigon – Włochy

Dzieci rysują na ziemi trójkąt o długości 4 kroków, następnie ustawiają się w każdym z rogów i rzucają do siebie jedną, dwie lub trzy piłki, w zależności od wieku dziecka. Zabawa polega na tym, aby piłka jak najdłużej nie dotknęła ziemi. Brzmi prosto, ale w rzeczywistości wygrana w tej grze to nie łatwa sztuka.

Kulki – Francja

Do gry potrzebne są kulki. Każdy z graczy ma przygotowanych kilka z nich. Zawodnik rzuca kulką, natomiast jego przeciwnik próbuje w nią trafić. Ten, kto ma celne oko i trafi w kulkę, zabiera ją. Wygrywa osoba, która nazbiera najwięcej kulek.

Rangoli – Pakistan

Zabawa ta polega na narysowaniu na ziemi dużego kształtu: domu, kwiatu, zwierzęcia, a potem wypełnieniu go kolorami. Zamiast kredek używa się materiałów, które można znaleźć w najbliższej okolicy: płatków kwiatów, trawy, kamyków, skruszonej cegły itp. Taki obrazek bardzo ładnie prezentuje się na zdjęciach. Bawić się można także w domu, wypełniając obrazek kolorowymi ścinkami z papieru, watą, plasteliną itp.

Król kwadratów – Australia

Do gry potrzebnych jest czterech zawodników oraz pomoc osoby dorosłej. Opiekun rysuje na płaskiej powierzchni 4 kwadraty o wielkości co najmniej 2 x 2 metry. Dzieci zajmują po jednym z nich – jest to ich królestwo, którego muszą bronić. Gra polega na podawaniu sobie piłki: można ją odbijać ręką lub nogą, ale nie można łapać. Piłka maksymalnie raz na turę może dotknąć ziemi na terenie danego królestwa, inaczej odpada się z gry. Zwycięzca zostaje królem kwadratów.

A teraz Starszaki zapraszam do wysłuchania z multibooka wiersza (w formie piosenki) J. Tuwima pt. Bambo

Pytania do wiersza. Drodzy Rodzice proszę o zadanie dzieciom następujących pytań: Na jakim kontynencie mieszkał Bambo?, Jaki miał kolor skóry?, Co robił Murzynek w szkole, a co w domu?, Dlaczego Bambo nie lubił się kąpać?, Czy to prawda, że kąpiel nas wybiela? Drogie Starszaki, czy chcielibyście mieć takiego kolegę jak Bambo w szkole?

Zapraszam do wykonania kart pracy ze stron 31 a i b oraz 32 a i b.

Zachęcam do zabaw na podwórku, można spróbować pobawić się w zabawy opisane wyżej – Waszych rówieśników mieszkających w innym państwie.

Zabawa Rangoli - Pakistan

🙂 ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY SKRZATKI 🙂


Materiały do pracy z dziećmi na wtorek 2 czerwca

  Anna Kupis

Witajcie. Mam nadzieję, że wczoraj mieliście wspaniały Dzień Dziecka.

Dzisiaj porozmawiamy o dzieciach żyjących w innych krajach. Na początek zapraszam do zabawy i wysłuchania piosenki M. Jeżowski pt. „Kolorowe dzieci”.

Zachęcam do nauki refrenu piosenki na pamięć .

Zapraszam teraz do zabawy pt. „Różnię się od ciebie, jestem do ciebie podobny”. Ta zabawa polega na tym , że dziecko porównuje się z wybranym przez siebie dzieckiem z klasy, czy kolegi z podwórka, a nawet ze swoim rodzeństwem. Rodzic zachęca dziecko do dostrzegania podobieństw i różnic między nimi. Dzieci wskazują podobieństwa i różnice nie tylko w wyglądzie, ale także w cechach charakteru, zainteresowaniach, zdolnościach itp.

  1. Skrzatki proszę wysłuchajcie poniższego wierszyka pt. „Dzieci świata”. Uprzejmie proszę rodziców o odczytanie wiersza.

Drogie dzieci porównajcie ze sobą Murzynka i Eskimosa. Czy wyglądają tak samo? Czy ich ubiór czymś różni się. Zwróćcie uwagę na ich domy. Są całkiem inne. Spójrzcie na poniższe zdjęcia kontynentów. Murzynek mieszka w gorącej Afryce, zaś Gwinejczyk czy Eskimosi inaczej Innuici mieszkają na zimnej Arktyce.

2. Drogie Starszaki przechodzimy do zadań w książeczkach. Wykonujemy stronę 30 a i b. Uczymy czytać się czytanki z Książki Kreski Kropki ze strony 77.

Gorąco zachęcam do ruchu na świeżym powietrzu, podobno pogoda ma dziś dopisywać.

Życzę miłego wtorku 🙂


Zaloguj