W grupie Skrzaty, dzieci intensywnie przygotowywały się do Świat Wielkanocnych, poznały zwyczaje związane z tymi świętami, uczyły się wierszy i piosenek o Wielkanocy. Przedszkolaki stworzyły wiele prac plastycznych: wykonały wydrapywane pisanki, zajączki. Wszystko po to, by jak najpiękniej uczcić nadchodzące Święta Wielkanocne.
21 marca obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Zespołu Downa, inaczej Dzień Kolorowej Skarpetki. Dlatego też, dzieci z grupy Skrzaty bardzo chętnie przyłączyły się do akcji biorąc udział w przygotowanych zajęciach. Data nie jest przypadkowa. Choroba wynika z trisomii 21 chromosomu, więc na święto wybrano 21 dzień 3 miesiąca , czyli właśnie 21.03. W naszej szkole wszyscy w tym dniu założyli skarpety nie do pary . Kolorowe skarpetki mają być znakiem solidarności z ludźmi z Zespołem Downa. Ta idea ma jednocześnie zachęcić do rozwijania postawy akceptacji dla różnorodności, integracji. Starszaki bardzo chętnie obejrzały film pt.” KOLOROWE SKARPETKI” i wypowiedzi dzieci z Zespołem Downa. Uczniowie według własnego pomysłu ozdobili kontury skarpetek. Była również skarpetkowa matematyka ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie licząc skarpetki. Dużą atrakcją dla dzieci okazało się skarpetkowe koło fortuny”. Na koniec Starszaki wykonały grupowe plakaty pt. ” Oni są wśród nas”. A wszystko to robiliśmy po to, żeby pokazać, że akceptujemy odmienność osób z Zespołem Downa, bo INNY, NIE ZNACZY GORSZY! Dzięki podjętym działaniom dzieci z klasy 0 podniosły swoją świadomość na temat życia i potrzeb osób z Zespołem Downa, tym samym Starszaki poraz kolejny przybiły „piątkę z kulturą”
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY w naszej szkole był kolorowy, radony z wieloma atrakcjami. Pierwszą z nich był zaangażowanie się uczniów w akcję pt” Dzień bez plecaka”. Uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością i swój plecak zamienili m.in. na pudełka, koszyki, walizki, poszewki, lodówki turystyczne, a nawet futerał po gitarze. Pomysłów było bez liku. Atrakcją tego dnia był również zorganizowany przez p. A. Jachimowską konkurs plastyczny pt. ” „Najpiękniejsza Marzanna”. Uczniowie wykonali różnymi technikami, z użyciem dowolnych materiałów symbol odchodzącej zimy „MARZANNĘ”, wykazując się przy ich tworzeniu ogromną pomysłowością i zapałem za co zostali nagrodzeni upominkami. To nie koniec niespodzianek. Kolejna z nich to przemarsz całej społeczności szkolnej w barwnym korowodzie po pobliskiej okolicy z kukłami MARZANNAMI na czele. Na zakończenie, dzieci pożegnały zimę i powitały wiosnę piosenką. Zabawa była super, był to wyjątkowy dzień w naszej szkole.
Klasowy konkurs na ” Najpiękniejszą Marzannę”rozstrzygnięty. Dnia 20 marca został rozstrzygnięty klasowy konkurs na ” Najpiękniejszą Marzannę”. W konkursie wzięło udział 12 uczniów, każdy z nich wskazał się pomysłowością i oryginalnością przy wykonaniu swojej kukiełki. W klasie zero wszystkie dzieci zajęły eksekwo I miejsce zatem , wszystkie Marzanny zostały przekazane do dalszego etapu konkursu czyli etapu szkolnego, którego rozstrzygnięcie już 21 marca.
W piątek 15 marca Skrzaty założyły w sali „Wiosenny ogródek”😊Starszaki zamieniły się w małych ogrodników, przygotowały wszystkie potrzebne narzędzia do pracy i dzielnie wykonywały powierzone zadania. Samodzielnie wysiewały nasiona, sadziły cebulki kwiatów do doniczek i podlewały je. Sadziły cebulkę 🧅 stokrotki,hiacynty🪻oraz żonkile , a także siały owies i rzeżuchę. Przedszkolaki wiedzą, że do rozwoju roślin niezbędne są woda 💧i słońce ☀️, więc doniczki z roślinkami postawiliśmy na parapecie, aby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin. Codziennie będziemy pielęgnować nasz ogródek .